تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

تور کیش

  • ۰
  • ۰

تور کیش و مقبره کمبوجیه پاسارگاد

1111 تور کیش و مقبره کمبوجیه پاسارگاد

یکی از بقایای تاریخی جزیره کیش مقبره کمبوجیه می باشد که قدمتی طولانی دارد و یکی از آثار باستانی کشورمان در جزیره کیش می باشد.

 

مقبره کمبوجیه دوم، پسر کوروش کبیر و فاتح مصر، یکی از بناهای بسیار زیبای مجموعه پاسارگاد است که ساخت آن مربوط به آغاز دوره هخامنشیان می باشد. بنایی چهار گوش و برج مانند که اکنون تنها یک دیواره از آن باقی‌مانده‌ است و تور های آخر لحظه ای کیش در مسیر کاخ‌های اختصاصی و بارعام با تُل تخت واقع شده است.

ارتفاع این برج با شکوه نزدیک به ۱۴ متر و قاعده آن ۲۳/۷ در ۲۷/۷ متر است که بر روی سکویی با سه پله قرارداده شده است.

ورودی بنا به سوی شمال غربی واقع شده است و ارتفاعی ۵۰/۷ متری از سطح زمین دارد که با یک پلکان ۲۹ پله ای به اتاق بالای برج وصل می شود. این بنا از نگاه معماری و هنری یکی از شاهکارهای مهندسان و هنرمندان در دوران هخامنشی به شمار می رود. بلوکهای سنگی به گونه ای روی هم قرار گرفته اند که در برخی از رجها به سختی می توان دو بلوک را از هم تشخیص داد. سنگ های به کار رفته در ساخت بنا از گونه سنگ های سفید مرمر نما است که از معدن کوه سیوند، آورده شده اند.

  • ۹۳/۱۱/۲۴
  • kish tour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي